Przejdź do głównej zawartości

Chłopak z sąsiedztwa

Okładka książki Chłopak z sąsiedztwa Alexa Lavenda Kiedyś byli sąsiadami. On starszy od niej, niegrzeczny chłopak z patologicznego domu i ona, słodka małolata zakochana w nim po uszy.  Grzeczne dziewczynki lubią niegrzecznych chłopców.  Jak się okazuje Igor, nie do końca jest niegrzeczny, za nic nie chce wykorzystać niewinności Liwii, uważa, że stać ją na kogoś lepszego.

Po latach nieobecności Igor wraca w rodzinne strony  i przez jakiś czas gości u rodziny Liwii. Jej uczucie do niego ani trochę nie osłabło, jednak u niego coś się zmieniło, zaczął ją dostrzegać i cóż, podobała mu się. Mimo wszystko nadal się od niej oganiał, tłumaczył, że nie mogą być razem. Ona zaś zupełnie go nie słuchała.Przez większość książki mamy więc takie podchody; ona desperacko do niego się lepi, on chciałby, ale się wzbrania. Niby jej nie chce, ale robi jej nadzieję. Ona natomiast nie ma w sobie za krzty honoru i dumy. Niby niewiniątko, a kusi go kusymi fatałaszkami  czy skąpym bikini jak najbardziej świadoma swych wdzięków.

 

Przyznam, że trochę męczyłam tą powieść. Trudno by się w niej doszukiwać wartkiej akcji, a bohaterowie nieco mnie irytowali. Zwłaszcza cukierkowa Liwia.

Zakończenie natomiast było całkiem nieprzewidywalne, więc troszeczkę przymknę oko na wcześniejsze wady.

Książka broni się także poruszanym w niej ważnym tematem alkoholizmu i przemocy w rodzinie. Fragmenty o trudnym dzieciństwie Igora były napisane z werwą i wydawały się całkiem prawdopodobne. Szkoda, że giną nieco w natłoku przepychanek erotyczno - miłosnych głównych bohaterów.

Podsumowując; dobra lektura dla młodych dziewczyn ( ja czytając ją czułam się za stara), jeżeli ktoś w średnim wieku lubi romanse z dość częstymi scenami erotycznymi i powolna akcja mu nie przeszkadza, to również książka mu się spodoba.


Komentarze

  1. Mam ją na swojej półce i mam nadzieję, że spodoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  2. To już raczej także nie mój target wiekowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie bardzo podobała się ta książka, mimo że trochę lat też już mam 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że akcja nie jest bardziej dynamiczna,a bohaterowie irytują swoim zachowaniem. W takim razie chyba odpuszczę sobie tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam właśnie i na razie początek wydaje się ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli będzie okazja to czemu nie, przeczytam dla odmiany od kryminałów. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może być ciekawa. Myślę że spodoba mi się

    OdpowiedzUsuń
  8. Niekiedy mam właśnie ochotę na takie młodzieżówki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasem lubię sięgać po takie ksiażki. Będzie miło ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Młodzieżówki jeszcze zdarza mi się przeczytać. Dzięki za recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się na ciekawą historię. Myślę, że przeczytam niebawem.

    OdpowiedzUsuń
  12. NBie słyszałam o tym tytule. Czuję się zainteresowana

    OdpowiedzUsuń
  13. Próbowałam kiedyś ją przeczytać, ale nie dałam rady. Też czułam się trochę "za staro".

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kachna

Kachna jest młoda. Kachna jest pogubiona. Kachna jest zbuntowana. Tytułowa bohaterka jest dziewczyną z przeszłością  i to nie byle jaką. Wychowywana przez ojca dla którego była ważna tylko reputacja i kariera, popada w konflikt z prawem, na skutek czego trafia do poprawczaka. Po wyjściu na wolność nie potrafi odnaleźć się w świecie. Na szczęście pojawia się tajemniczy Karol, który niczym dobry duch zabiera ją do osady, miejsca niesamowitego, oderwanego od rzeczywistości a jednak jak najbardziej normalnego. Dziewczyna ma tam przebyć swoją resocjalizację, poukładać swoje sprawy. Pomóc ma jej w tym prowadzenie dziennika, w którym ma zapisywać swoje myśli, spostrzeżenia. Kachna na początku nikomu z mieszkańców osady nie ufa. Nie rozmawia z nikim oprócz Karola,lecz jej miłość do książek skłania ją do wizyty w miejscowej bibliotece. Tam zaprzyjaźnia się z Wolfangiem, który okaże się dla niej nie tylko bratnią duszą.Kachna dostrzega też, że pisanie sprawia jej pewną przyjemność. Od tego mome

Nabytki biblioteczne (131)

 Dawno nie chwaliłam się moimi zdobyczami. Nie oznacza to bynajmniej, że przestałam odwiedzać bibliotekę. Co to, to nie. Jednak jakoś coraz mniej czasu mam na wszystko, a ten poświęcony na czytanie mocno mi się skurczył. Nad czym bardzo ubolewam. Ostatnio jednak przytargałam kilka wspaniałości, więc spieszę z chwaleniem się: Paryż, 1940 rok. Trzy krawcowe próbują prowadzić możliwie normalne życie w okupowanym przez nazistów mieście. Każda z nich ma pewien sekret. Poraniona przez wojnę Mireille działa w ruchu oporu; Claire została uwiedziona przez niemieckiego oficera; Vivienne zaangażowała się w coś, o czym nikomu nie może opowiedzieć… Wojna zmusza trzy młode kobiety do podejmowania niełatwych decyzji, a skrywane tajemnice narażają je na ogromne niebezpieczeństwa. Przyjaciółki wspierają się, wierzą, że są wobec siebie lojalne, lecz czy nie grozi im zdrada? Czy przetrwają ten okrutny czas, a więzi między nimi pozostaną nienaruszone? Dwa pokolenia później Harriet, angielska

Lata miłości

Po ten tytuł sięgnęłam głównie dlatego, iż akcja rozgrywa się  w czasach gdzie królowały Dzieci Kwiaty.  A ja mam sentyment do hipisów. Na początku poznajemy Celeste, która stoi u progu kariery wokalnej. Wszystko w jej życiu kręci się wokół śpiewu.  I to ta chęć zrobienia kariery, zdobycia sławy częściowo zrujnowała jej życie. Tak przynajmniej sama sądzi. Podczas jednej z szalonych nocy  pod wpływem LSD bierze udział w imprezie. Poddaje się narkotykowemu zatraceniu i uprawia seks ze świeżo poznanym piętnastolatkiem, Theodore. Owocem tej nocy jest jej córka, Lana, którą wychowuje samotnie. Stara się trzymać ją jak najdalej od  świata muzyki, chociaż wie, że dziewczynka odziedziczyła po niej piękny głos.  Całe dzieciństwo wmawiała córce, że tylko nauką i wykształceniem coś osiągnie. Lana nie ma więc przyjaciół, ani żadnych przyjemności na jakie mogą sobie pozwolić jej rówiśnicy. Po latach, gdy dziewczyna staje się kobietą, do Londynu przyjeżdża on, Theodore. Teraz właściciel winnic na p