Przejdź do głównej zawartości

Dublerka

  "Dublerka" to bardzo rozreklamowana powieść, poprzedzona mini serialem z doskonałą obsadą. Cztery jej autorki to także najwyższa półka w świecie literackim. Oczekiwania wobec tej książki są więc bardzo duże. Czy zostały spełnione? Czy też tytuł ten jest zdecydowanie przereklamowany? Myślę, że każdy musi przekonać się o tym sam. Osobiście jestem zadowolona z lektury, ale wiem też, że nie wszyscy podzielają moje zdanie. 

Mamy tu cztery nastolatki, uczęszczające do szkoły aktorskiej. Dziewczęta przyjaźnią się ze sobą, jednak jak to często bywa zazdroszczą sobie talentu, urody, charyzmy. Każda chce być najlepsza. Jedna z nich szczególnie jest ambitna i przed rokiem dopuściła się dręczenia swojej przyjaciółki, by podważyć jej samoocenę, wybić się na pierwszy plan.

 Po roku po konflikcie wydaje się nie ma śladu, jednak Jess, w swojej szafce dostaje makabryczny prezent. Podejrzenia padają oczywiście na Ruby. Zwłaszcza przekonana jest o tym jej matka.  

Córki są tylko dziećmi, ale ich matki, osoby dorosłe potrafią być okrutne i by obronić swoje dzieci nie cofną się przed niczym.

 Do szkoły przybywa nowa uczennica, Imogen. Dyrektor w niej upatruje szansę na wyciszenie konfliktów. Proponuje zwaśnionym matkom, by zachęciły córki do zaprzyjaźnienia się z nową koleżanką. Nikt nie przewiduje, że to najgorszy z wszystkim pomysłów. Imogen jest dziwna, próbuje jeszcze bardziej skłócić przyjaciółki, manipuluje i kłamie. Odkąd pojawiła się w szkole, dzieją się tam mało przyjemne rzeczy, których epicentrum zdaje się być Ruby.

Zaczynają się wzajemne oskarżenia, prywatne śledztwa, wzajemne oszukiwanie się.

Kto stoi za wszystkimi nieprzyjemnymi, a nawet groźnymi wydarzeniami? Czy faktycznie dziwactwa Imogen spowodowały lawinę nieszczęść?

Czytając książkę snułam najróżniejsze domysły. Jedne okazywały się zbieżne z zamysłem autorek, inne stanowiły zaskoczenie.

Powieść czytało mi się wyśmienicie. Trudno było mi ją zostawić choć na chwilę, tak bardzo chciałam wiedzieć , co wydarzy się dalej. Jak dla mnie to fantastyczna lektura. 

Sprawdźcie sami.

Komentarze

  1. Cieszę się, że tak pozytywnie piszesz o tej książce, ponieważ czeka na mojej półce do przeczytania. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym przeczytała :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory w książkach spotkałam się tylko z duetami. A tu aż 4 autorki 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Pierwszy raz czytałam powieść autorstwa aż 4 autorek.

      Usuń
  4. Czekam na kolejną książkę autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem nieźle mi się ją czytało :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kachna

Kachna jest młoda. Kachna jest pogubiona. Kachna jest zbuntowana. Tytułowa bohaterka jest dziewczyną z przeszłością  i to nie byle jaką. Wychowywana przez ojca dla którego była ważna tylko reputacja i kariera, popada w konflikt z prawem, na skutek czego trafia do poprawczaka. Po wyjściu na wolność nie potrafi odnaleźć się w świecie. Na szczęście pojawia się tajemniczy Karol, który niczym dobry duch zabiera ją do osady, miejsca niesamowitego, oderwanego od rzeczywistości a jednak jak najbardziej normalnego. Dziewczyna ma tam przebyć swoją resocjalizację, poukładać swoje sprawy. Pomóc ma jej w tym prowadzenie dziennika, w którym ma zapisywać swoje myśli, spostrzeżenia. Kachna na początku nikomu z mieszkańców osady nie ufa. Nie rozmawia z nikim oprócz Karola,lecz jej miłość do książek skłania ją do wizyty w miejscowej bibliotece. Tam zaprzyjaźnia się z Wolfangiem, który okaże się dla niej nie tylko bratnią duszą.Kachna dostrzega też, że pisanie sprawia jej pewną przyjemność. Od tego mome

Nabytki biblioteczne (131)

 Dawno nie chwaliłam się moimi zdobyczami. Nie oznacza to bynajmniej, że przestałam odwiedzać bibliotekę. Co to, to nie. Jednak jakoś coraz mniej czasu mam na wszystko, a ten poświęcony na czytanie mocno mi się skurczył. Nad czym bardzo ubolewam. Ostatnio jednak przytargałam kilka wspaniałości, więc spieszę z chwaleniem się: Paryż, 1940 rok. Trzy krawcowe próbują prowadzić możliwie normalne życie w okupowanym przez nazistów mieście. Każda z nich ma pewien sekret. Poraniona przez wojnę Mireille działa w ruchu oporu; Claire została uwiedziona przez niemieckiego oficera; Vivienne zaangażowała się w coś, o czym nikomu nie może opowiedzieć… Wojna zmusza trzy młode kobiety do podejmowania niełatwych decyzji, a skrywane tajemnice narażają je na ogromne niebezpieczeństwa. Przyjaciółki wspierają się, wierzą, że są wobec siebie lojalne, lecz czy nie grozi im zdrada? Czy przetrwają ten okrutny czas, a więzi między nimi pozostaną nienaruszone? Dwa pokolenia później Harriet, angielska

Lata miłości

Po ten tytuł sięgnęłam głównie dlatego, iż akcja rozgrywa się  w czasach gdzie królowały Dzieci Kwiaty.  A ja mam sentyment do hipisów. Na początku poznajemy Celeste, która stoi u progu kariery wokalnej. Wszystko w jej życiu kręci się wokół śpiewu.  I to ta chęć zrobienia kariery, zdobycia sławy częściowo zrujnowała jej życie. Tak przynajmniej sama sądzi. Podczas jednej z szalonych nocy  pod wpływem LSD bierze udział w imprezie. Poddaje się narkotykowemu zatraceniu i uprawia seks ze świeżo poznanym piętnastolatkiem, Theodore. Owocem tej nocy jest jej córka, Lana, którą wychowuje samotnie. Stara się trzymać ją jak najdalej od  świata muzyki, chociaż wie, że dziewczynka odziedziczyła po niej piękny głos.  Całe dzieciństwo wmawiała córce, że tylko nauką i wykształceniem coś osiągnie. Lana nie ma więc przyjaciół, ani żadnych przyjemności na jakie mogą sobie pozwolić jej rówiśnicy. Po latach, gdy dziewczyna staje się kobietą, do Londynu przyjeżdża on, Theodore. Teraz właściciel winnic na p