Przejdź do głównej zawartości

Nabytki biblioteczne (31)

Jakoś nie mogę oprzeć się wrażeniu, że stos książek z biblioteki nigdy nie maleje. A przecież każdą wolną chwilę spędzam na czytaniu. Nieprawda.
On maleje, ale ja sukcesywnie go uzupełniam. Tym razem o takie pozycje:

Okładka książki Tylko twoimi oczamiAlice prowadzi nudne życie w Berlinie. Wszystko zmienia się, gdy spontanicznie postanawia wyjechać do Wenecji. W dzień prowadzi dom rodziny Scarpów, a nocami zwiedza fascynujące ją miasto. Podczas swoich wędrówek spotyka tajemniczego niewidomego mężczyznę, Tobiasza. Dzięki niemu jest zapraszana na wystawne bale i smakuje życia bogaczy. Wkrótce poznaje prawdziwą tożsamość nowego znajomego. Nie może jednak przewidzieć, że jej życie znajdzie się przez tę znajomość w niebezpieczeństwie.

 Okładka książki Odwrócone życie   Ewa to nastolatka, która musiała szybko dorosnąć. Zbyt szybko. Matka, walcząca z depresją po śmierci małego synka, znika z jej życia. Ojciec odsuwa się od niej dla dobra nowego związku. Ewa walczy z samotnością i poczuciem odrzucenia, oddając się bez reszty swojej największej pasji: bieganiu.

Aldona ucieka z rodzinnego Śląska na gorącą Teneryfę. Osiąga sukces zawodowy i zostawia za sobą trudne wspomnienia z dzieciństwa. Jej największym problemem jest choroba syna, który wymaga natychmiastowego przeszczepu. Niestety wciąż brak dawcy. Aldona postanawia zwrócić się o pomoc do jego biologicznego ojca.

Ścieżki tych dwóch kobiet przetną się w niespodziewanym miejscu…

 Okładka książki Ściana sekretów   W parku przy ekskluzywnej szkole dla dziewcząt na przedmieściach Dublina zostają odnalezione zwłoki szesnastoletniego Chrisa Charpera. Pomimo wielotygodniowego śledztwa, nie udaje się ustalić sprawcy zbrodni.

Rok po tragicznej śmierci Chrisa na „ścianie tajemnic” – korkowej tablicy, na której dziewczęta ze szkoły Świętej Kildy anonimowo zwierzają się ze swych sekretów – pojawia się zdjęcie chłopaka, opatrzone podpisem: „Wiem, kto go zabił”.

Sprawa zostaje ponownie otwarta. Trop wiedzie do najbliższych przyjaciółek Holly Mackey oraz grupy dziewcząt uwikłanych we wzajemne relacje i animozje. Która z uczennic skrywa mroczny sekret? A może działają w zmowie? Świat nastolatek okazuje się o wiele bardziej niebezpieczny i złowrogi, niż mogliby przypuszczać doświadczeni detektywi.

Komentarze

  1. Ciekawi mnie ''Odwrócone życie''.
    Życzę miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już ze sto lat w bibliotece nie byłam. Muszę się w końcu wybrać, szczególnie że mam trochę takich pozycji nie w moim typie, które mi się w miarę ok podobały, ale nie zatrzymuję w swojej biblioteczce - mogłabym oddać :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie biblioteka to taki drugi dom. Żyjemy w pełnej symbiozie; ja dużo pozyczam, a własne książki tak jak piszesz w miarę ok,ale nie do końca w moim stylu oddaję.

      Usuń
  3. Oczywiście, w pierwszy odruchu sięgnęłabym po Ścianę sekretów, zdecydowanie coś dla mnie. :)
    Satysfakcjonującego zaczytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. rzeczywiście Ściana sekretów brzmi obiecująco. Nie moge się już doczekać aż się za nią zabiorę.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Patrząc na pierszą okładkę - widzę tylko Chyłkę z powieści Mroza :) Życzę Ci miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cos w tym jest, chociaż Chyłka jest zdecydowanie niepowtarzalna:)
      Dziękuję

      Usuń
  6. Nie znam żadnej z tych lektur, więc czekam na Twoje wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miłej lektury życzę, ciekawe tytuły :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Narodziny gniewu

Od ukazania się książki na rynku często natykałam się na pełne zachwytu recenzje. Mimo tego jakoś nie dowierzałam do końca w kunszt tej książki. Jednak nie ukrywam, że coś mnie do niej ciągnęło. Ciągle jednak odsuwałam powieść na później.
Oj, i po co mi to było?
Jak się do niej dobrałam, to dosłownie przepadłam. I nie , nie od pierwszej strony. Przepadłam od momentu gdy zaczęła się II wojna światowa. Otóż autorka pisze o wojnie tak, jak to opowiadała mi przed laty babcia, która przeżyła okupację niemiecką. Nie jest łatwo mówić, pisać o tamtych czasach. Trudne sytuacje, niebezpieczeństwo, okrutność okupantów i ludzi. Niepewność, strach. A w tym wszystkim starania o zwykłe życie, miłość, przyjaźń.
Bohaterowie powieści rzuceni są w wir wojny. Każdy radzi sobie jak potrafi. Jedni za wszelką cenę chcą być sobą, wytrwali w swoich ideałach, inni płyną z prądem dbając głownie o wygodę, a jeszcze inni starają się być po prostu przyzwoitymi ludźmi.
Hanka i Alicja to dwie przyjaciółki z miejs…

Nabytki biblioteczne (54)

Niech ktoś zabierze ode mnie kartę biblioteczną! Chociaż jedną (operuję bowiem trzema)
Pożyczam książki szybciej niż czytam.
Oddaje jedną, przynoszę trzy. I z żadnej nie jestem w stanie zrezygnować. A czasu co raz mniej.Ale powiedzcie sami, czy można nie przynieść takich cudowności do domu?





Dobrze, że niedługo święta, będę mogła nadgonić trochę czytanie.


   Eliza jest terapeutką. Podczas wielogodzinnych sesji zagląda w głowy swoich pacjentów.
Pewnego dnia orientuje się, że ktoś ją śledzi. Teraz to do jej życia zagląda obcy człowiek.

Kiedy Eliza szuka pomocy, nikt jej nie wierzy.

Tymczasem ON wie już o niej wszystko.
Ma listę.
Eliza jest na niej trzecia.


   W małym, sennym miasteczku tylko na pozór niewiele się dzieje.

Malownicza kamienica z mansardą, której szczyt zdobią dwa zamyślone anioły zwane Serafinami, skrywa pod swym dachem niejedną tajemnicę. Nieprzewidziane okoliczności sprawiają, że Lena, dziewczyna pełna marzeń i wiary w przyszłość, zostaje jej nową lokatorką. Poznaje swoich s…

Życie na wynos

Na powieściach autorstwa Olgi Rudnickiej powinno być zamieszczone ostrzeżenie; nie czytać publicznie, czytanie grozi niekontrolowanymi wybuchami śmiechu.
Po książki pisarki sięgam z zamkniętymi oczami i zawsze jest to ogromna przyjemność i świetna zabawa.
"Życie na wynos" jest kontynuacją przygód zwariowanej pisarki Emilii Przecinek i jej rodziny, którą to mogliśmy poznać w tomie pt. "Granat po proszę". Niech jednak nie martwią się ci, którzy nie mieli okazji przeczytać pierwszej części, śmiało można czytać obie książki niezależnie.
Tym razem Emilia biedzi się nad kolejną książką, ale ma pewien zastój w pisarstwie. Nijak nie może ruszyć do przodu. Wszystko i wszyscy dookoła mimo starań zamiast jej pomagać tylko przeszkadzają. Mistrzyniami zamieszania są dwie starsze panie; matka i teściowa Emilii. Sytuacji oczywiście nie ułatwia fakt. że w piwnicy apartamentowca, w którym mieszkają Przecinkowie zostaje znaleziony trup. Rzecz jasna zwłoki odnajduje nasza niezastąpi…