Przejdź do głównej zawartości

Kiedy mnie zobaczyłeś

Odkąd pamiętam uwielbiam historie z bliźniaczkami w roli głównej. Jako dziecko zaczytywałam się w książkach typu "Ania czy Mania", z wypiekami na twarzy oglądałam filmy, w których grały bliźniaczki Olsen.
Jak widać fascynacja ta, mi nie minęła, ponieważ gdy tylko przeczytałam opis powieści "Kiedy mnie zobaczyłeś" od razu wiedziałam, że muszę ją przeczytać.
Bohaterkami, nie może być inaczej są bliźniaczki Gabrysia i Alicja. Jedna jest szalona, druga poważna.  Gabi interesuje się modą, jest towarzyska i otwarta, Ala stanowi jej przeciwieństwo; chce studiować medycynę, jest skryta i nieco stroni od towarzystwa.
Gabi ma chłopaka Kubę, który w bardzo niefortunnym czasie ulega wypadkowi, w wyniku którego traci wzrok. Gabrysia stoi na rozdrożu, wie że powinna teraz chłopaka wspierać, być przy nim, jednak jednocześnie pojawia się okazja stażu we Francji, który jest jej ogromną szansą na zaistnienie w świecie mody. Co zrobić, gdy zależy jej i na Kubie ina stażu. Z pomocą przychodzi Alicja. Dziewczyny postanawiają, że Ala będzie udawać Gabi przed Kubą i jego mamą, a w tym czasie Gabrysia pojedzie do Francji. Plan wydaje się doskonały. Czy aby na pewno?
Początkowo wszystko idzie świetnie. Ala doskonale wczuwa się w rolę, jednak dość szybko z niepokojem zauważa, że Kubę polubiła bardziej niż należy. Spędzając z nim każdą wolną chwilę zakochuje się w nim po uszy. Jak z tego wybrnąć? Przecież to chłopak siostry.
Ala pełna rozterek chce zakończyć tę farsę. Cały czas miotają nią dylematy. Stanąć po stronie siostry czy Kuby? Zdaje sobie sprawę, że po powrocie Gabi, tylko ona zostanie na lodzie i tylko jej serce będzie krwawić. A może istnieje inna możliwość, której dziewczyna nie dostrzega?
Ponadto jak wiadomo kłamstwo ma krótkie nogi. Co stanie się gdy Kuba dowie się, że został oszukany?

"...-Nienawidzę kłamców. Nie potrafię ich zrozumieć, mimo że czasem się staram..."

Powieść J.D.Russo to bardzo przyjemna, krótka opowieść o lojalności, przyjaźni, prawdziwym uczuciu.  Stanowi ona pierwszy tom cyklu i muszę przyznać, że zaciekawiła mnie na tyle, że będę z niecierpliwością wypatrywać dalszego ciągu.
Szczerze polecam.


Za możliwość poznania historii bliźniaczek dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Komentarze

  1. Czytałam wiele pozytywnych komentarzy, więc może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, nie wiedziałam, że to pierwszy tom cyklu 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że mnie również ta książka mogłaby się spodobać. ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. To książka dla mnie, ciekawa jestem czy przypadnie mi do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kachna

Kachna jest młoda. Kachna jest pogubiona. Kachna jest zbuntowana. Tytułowa bohaterka jest dziewczyną z przeszłością  i to nie byle jaką. Wychowywana przez ojca dla którego była ważna tylko reputacja i kariera, popada w konflikt z prawem, na skutek czego trafia do poprawczaka. Po wyjściu na wolność nie potrafi odnaleźć się w świecie. Na szczęście pojawia się tajemniczy Karol, który niczym dobry duch zabiera ją do osady, miejsca niesamowitego, oderwanego od rzeczywistości a jednak jak najbardziej normalnego. Dziewczyna ma tam przebyć swoją resocjalizację, poukładać swoje sprawy. Pomóc ma jej w tym prowadzenie dziennika, w którym ma zapisywać swoje myśli, spostrzeżenia. Kachna na początku nikomu z mieszkańców osady nie ufa. Nie rozmawia z nikim oprócz Karola,lecz jej miłość do książek skłania ją do wizyty w miejscowej bibliotece. Tam zaprzyjaźnia się z Wolfangiem, który okaże się dla niej nie tylko bratnią duszą.Kachna dostrzega też, że pisanie sprawia jej pewną przyjemność. Od tego mome

Nabytki biblioteczne (131)

 Dawno nie chwaliłam się moimi zdobyczami. Nie oznacza to bynajmniej, że przestałam odwiedzać bibliotekę. Co to, to nie. Jednak jakoś coraz mniej czasu mam na wszystko, a ten poświęcony na czytanie mocno mi się skurczył. Nad czym bardzo ubolewam. Ostatnio jednak przytargałam kilka wspaniałości, więc spieszę z chwaleniem się: Paryż, 1940 rok. Trzy krawcowe próbują prowadzić możliwie normalne życie w okupowanym przez nazistów mieście. Każda z nich ma pewien sekret. Poraniona przez wojnę Mireille działa w ruchu oporu; Claire została uwiedziona przez niemieckiego oficera; Vivienne zaangażowała się w coś, o czym nikomu nie może opowiedzieć… Wojna zmusza trzy młode kobiety do podejmowania niełatwych decyzji, a skrywane tajemnice narażają je na ogromne niebezpieczeństwa. Przyjaciółki wspierają się, wierzą, że są wobec siebie lojalne, lecz czy nie grozi im zdrada? Czy przetrwają ten okrutny czas, a więzi między nimi pozostaną nienaruszone? Dwa pokolenia później Harriet, angielska

Lata miłości

Po ten tytuł sięgnęłam głównie dlatego, iż akcja rozgrywa się  w czasach gdzie królowały Dzieci Kwiaty.  A ja mam sentyment do hipisów. Na początku poznajemy Celeste, która stoi u progu kariery wokalnej. Wszystko w jej życiu kręci się wokół śpiewu.  I to ta chęć zrobienia kariery, zdobycia sławy częściowo zrujnowała jej życie. Tak przynajmniej sama sądzi. Podczas jednej z szalonych nocy  pod wpływem LSD bierze udział w imprezie. Poddaje się narkotykowemu zatraceniu i uprawia seks ze świeżo poznanym piętnastolatkiem, Theodore. Owocem tej nocy jest jej córka, Lana, którą wychowuje samotnie. Stara się trzymać ją jak najdalej od  świata muzyki, chociaż wie, że dziewczynka odziedziczyła po niej piękny głos.  Całe dzieciństwo wmawiała córce, że tylko nauką i wykształceniem coś osiągnie. Lana nie ma więc przyjaciół, ani żadnych przyjemności na jakie mogą sobie pozwolić jej rówiśnicy. Po latach, gdy dziewczyna staje się kobietą, do Londynu przyjeżdża on, Theodore. Teraz właściciel winnic na p